Izrādās, ka smaržas mēs iegādājamies labu atmiņu vadīti. Piemēram, ja tev patīk smaržas ar ābolu aromātu, tas var liecināt, ka ābolu smarža tev saistās ar kādām patīkamām atmiņām. Kaut vai vecmāmiņas ābolkūku. Savukārt, ja tu kādreiz esi pārēdusies melones, tu nekad neiegādāsies smaržas ar meloņu aromātu.
Kaut kur lasīju, ka cilvēkam ožas atmiņa veidojas līdz 25 gadiem, un, pamatojoties tieši uz to, mēs iegādājamies smaržas. Piemēram, man ļoti patīk smaržas, kurās ir jasmīna nots. Šķiet, tas tāpēc, ka jasmīnu ziedēšanas laikā ir mana dzimšanas diena un tā man saistās ar ļoti pozitīvām emocijām.
Savukārt neviens mani nepiespiestu lietot smaržas, kurās ir arbūza nots, jo reiz nedēļu Pēterburgā nodzīvoju pie vecākiem cilvēkiem, kuru dzīvoklim bija īpatnēja smaka, līdz ar to arī viņu vannas istabā atrodamā arbūzu dušas želeja man šķita kas šausmīgs. Un vēl ir viena konkrēta dezodoranta smarža, kura man asociējas ar neizgulēšanos un agro celšanos skolas laikā, tāpēc, sajūtot to šodien, momentā saraucu degunu. Vai tev ir bijis līdzigi?