Došanās pie zobārsta nav gluži pašā augšējā darāmo lietu sarakstā – vai vismaz darāmo, patīkamo lietu sarakstā. Ja zobs sācis sāpēt, kļuvis jūtīgs vai nepieciešama kāda cita stomatoloģiska palīdzība, protams, dodamies pie zobārsta.
Tomēr, šķiet, nekad nebūs tā, ka profilaktisko apmeklējumu labāk neatbīdīsim tikai tālāk un tālāk nākotnē – labāk, lai nav jāiet. Kamēr nekas nesāp un visi zobi nosacīti veseli – tikmēr zobārsts jāapmeklē nav! Nepareiza izrādās “taktika” neiet uz profilaktiskām apskatēm, bet doties pie zobārsta tikai, kad sāp.
Ar šādiem uzskatiem varam iedzīvoties daudz nepatīkamākās sajūtās, īstās zobu sāpēs, zobu raušanā un citās problēmās, kuras pēc tam novērst ir daudz grūtāk, sarežģītāk, dārgāk un arī sāpīgāk.
Kāpēc izvairāmies no zobārsta apmeklējuma? Lielākoties tādēļ, ka neapzināti (vai apzināti) baidāmies no zobārsta apmeklējuma. Sāpju sajūta nevienam nav tā tīkamākā, un zobārsta apmeklējums vienmēr saistās vai nu ar “sāpīgām atmiņām”, ar reālām sāpīgām sajūtām, urbšanu, labošanu un tā tālāk. Jo īpaši, ja neapmeklējam profilaktiskās vizītes pie zobārsta, kur nepieciešami, iespējams, būtu vien nelieli labojumi vai vispār priecīgā ziņa, ka viss kārtībā – tad atmiņā paliek tikai lielie urbšanas un raušanas darbi.
Šķiet, ka nepatīkama ir bezspēcības sajūta zobārsta krēslā, ārsts rīkojas mutē, ar dažādiem diezgan dīvaina paskata priekšmetiem (kuri noteikti var nodarīt sāpes), bet mums nekustīgi jāguļ, nezinot, kas nu tagad notiks un kā katrs dīvainais instruments tiks izmantots. Tādēļ arvien populārāka prakse, ko mēdz izmantot medicīnā – informēt par darāmajiem darbiem un par procesu, kas notiek pašlaik.
Viena no prestižākajām un populārākajām zobārstniecības klīnikām – zobārstniecības klīnika “Adenta”, Latvijā darbojas jau 15 gadus, uzkrājot pieredzi darbā ar pacientiem.
Zobārstniecības klīnikas “Adenta” vadītājs ir lielisks speciālists ar piektdaļu gadsimta ilgu darba stāžu zobārstniecībā, savukārt speciālisti, kas veido “Adenta” komandu, visi ir zobārsti ar augstu kvalifikāciju un lielu darba pieredzi.
Lielākā daļa “Adenta” speciālistu ir arī RSU akadēmiskais personāls, pie kuriem skolojušies vai skolojas topošie zobārsti, tādējādi klīnikā tiek nodrošināti augsti zināšanu un kvalitatīvu praktisko darbību standarti.
Ļoti laba ziņa pacientiem ir tā, ka “Adenta” zobārstniecības prakse ir veidota ņemot par paraugu Kanādas modeli, nodrošinot ikvienas darbības „caurspīdīgumu”. Tāpat klīnikas speciālisti arī ikdienas darbā vadās pēc principa – “informē pirms dari”. Pacientiem ir būtiski un patīkami ārstēšanās procesā saņemt un just personalizētu attieksmi, just apziņu, ka pret viņa veselību speciālisti attiecas ar rūpību un atbildību.
“Adenta” klīnikas politika – ar profesionālu un personalizētu attieksmi – ir ieguvusi ļoti lielu popularitāti pacientu vidū.
Pats būtiskākais zobārstniecības klinikas “Adenta” mērķis ir, sniedzot zobārstniecības pakalpojumus, paaugstināt zobu veselību, izmantojot jaunākās tehnoloģijas un savlaicīgu profilaktisko ārstēšanu.
Tāpēc pie zobārsta vajadzētu doties ne tikai tad, kad sāp, bet gan sistemātiski un ļoti laicīgi – veicot profilaktiskos apmeklējumus, kas palīdzēs izvairīties no daudz lielākām zobu un mutes dobuma problēmām.
Tiem, kas patiešām baidās no sāpēm, jaunākās tehnoloģijas un iespējas sniedz daudz efektīvāku un mazāk sāpīgu ārstēšanu, piedāvājot ne tikai zobu labošanu, bet vēl dažādas papildus procedūras, ko iespējams izvēlēties zobu veselībai un estētiskam smaidam.
“Adenta” atsaucīgais un zinošais personāls, strādājot komandā, nodrošina augstākās kvalitātes zobārstniecības pakalpojumus pieaugušajiem un bērniem.
Zobārstniecības klīnikas speciālistu komandas darbs ir balstīts uz veiksmīgi veidotu savstarpējo komunikāciju, rodot pamatu labāku ārstēšanas mērķu sasniegšanai.