Balti vai bagātināti rīsi ir tikpat kaitīgi kā baltmaize un pasta. Tas ir uzturvielu bankrots. Ar tādiem pašiem panākumiem jūs varat apēst Uncle Ben kartona iepakojuma kasti. Tā apgalvo dr. Med. Džoels Fūrmans, paverot plašāku skatu uz pārtikas ražotāju darbu.

Produktus labāk ēst neattīrītus

Produktu attīrīšanas gaitā tiek zaudēts tik daudz uzturvielu, ka pārtikas kontroles dienesti sāk pieprasīt dažu sintētisko vitamīnu un minerālvielu atkalpievienošanu pārtikas ražošanas procesā. Šādi produkti tiek apzīmēti kā bagātināti. Ja redzat šos vārdus uz iepakojuma, tas nozīmē, ka tajos trūkst svarīgu uzturvielu. Apstrādātos produktos zūd simtiem zināmu uzturvielu, bet bagātināšanas procesā parasti tiek pievienotas tikai piecas līdz desmit.

Apstrādājot un attīrot krītas pārtikas produktu uzturvērtība – tiem tiek laupītas veselībai nepieciešamās vielas, bieži rodas neveselīgas sastāvdaļas, un tie kļūst cilvēkam nepiemēroti. 

Svarīgākais nosacījums, kas jāatceras, – jo dabiskākus produktus izvēlamies, jo veselīgāku pārtiku lietojam. Ne visi kviešu pilngraudu produkti ir līdzvērtīgi. Pilngraudu produkti ne vienmēr ir bagāti uzturvielām un veselīgi. Daudzas pilngraudu pārslas ir tik ļoti apstrādātas, ka tajās vairs nav pat vienai porcijai nepieciešamā šķiedrvielu daudzuma un ir zudusi lielākā daļa uzturvērtības.

Pilngraudu produktiem jādod priekšroka

Sadrumstalotu un nelīdzsvarotu produktu lietošana pārtikā izraisa daudz problēmu, īpaši cilvēkiem, kas cenšas samazināt svaru. Smalki samalti pilngraudi tiek strauji uzsūkti asinsritē un vairs nav vērtīgi, salīdzinot ar daudz rupjāk maltiem pilngraudiem. Strauja glikozes līmeņa celšanās kairina tauku uzkrājumu hormonus. Rupja maluma graudi uzsūcas daudz lēnāk un labāk apvalda apetīti.

Pilngraudu putras ir mazāk apstrādātas nekā pārslas, un tām ir labāki uzturvielu rādītāji. Tās pirms gulētiešanas var iemērkt ūdenī, un nevajadzēs no rīta vārīt putru. Atšķirībā no pilngraudu produktu lietošanas apstrādātu produktu ēšana var radīt uzturvielu nepietiekamību, jo organisms tās izmanto, lai sagremotu un uzņemtu barību. Ja minerālvielu prasības pēc sagremošanas un apstrādāšanas ir lielākas nekā ēdiena nodrošinātās uzturvielas, visbiežāk rodas nepietiekamība – uzturvielu rezervju izsīkums. 

 

Grāmata “Ēst, lai dzīvotu”

Izdevniecības “White Book” izdotā dr. med. Džoela Fūrmana grāmata “Ēst, lai dzīvotu”, ir padziļinātas izpratnes veicinošs materiāls par ēšanas paradumiem, to ietekmi uz katra cilvēka veselību un mūža ilgumu.  Tas ir darbs, kas niansēti aplūko cilvēka ēšanas prasmi, vajadzības un galvenās pieļautās kļūdas. Grāmata, kas augsti novērtēta gan lasītāju, gan ārstu vidū, ir savas nozares celmlauzis – nebijusi alternatīva milzīgajam neefektīvu diētu un svara nomešanas metožu klāstam. Tā piedāvā pārliecinošu, zinātnisku un praktisku pieeju svara samazināšanai un veselības un dzīvesprieka saglabāšanai.

 
0 Comments

Leave a reply

Dieviete.lv,  noteikumi, ētikas kodekss, info@dieviete.lv 2020

+371 66 66 00 22  Valguma iela 31a, Rīga.

or

Log in with your credentials

Forgot your details?