0.6 C
Rīga
trešdien, 18 decembris, 2024

Piedalies: Lielā Talka, kā plānots, norisināsies 16. maijā!

 

Ņemot vērā, pašreizējo situāciju Latvijā un visā pasaulē, kā arī paaugstinātas drošības un sociālās distancēšanās apstākļus, Lielā Talka šogad tiek organizēta, lielāku uzsvaru liekot uz individuālo talkošanu. Kā iepriekš tika ziņots, talka norisināsies 16.maijā, taču visus talkotājus aicinām izvēlēties vienu no sev piemērotākajiem un pašreizējos apstākļos pieļaujamajiem talkošanas formāliem. 

Arī šogad Lielās Talkas moto ir “Mēs piederam nākotnei – Latvija pieder nākotnei!” un šogad šim sauklim ir arī papildus vēstījums: “Sakop savu sētu, Tava sēta – Latvija”. Tā mērķis ir veicināt izpratni, ka mums jārūpējas par savu sētu un pagalmu, kas veido valsti kopumā, jo visa Latvija ir mūsu kopīgā dzīves telpa. Šogad visus aicinām vairāk pievērsties savas apkārtnes sakārtošanai, ievērojot visus sociālās distancēšanās noteikumus, un izvēloties kādu no sekojošajiem formātiem: 

SOLO talkas: talkojiet vienatnē, pastaigājoties pa mežu vai gar jūru, sakopjot savas mājas apkārti;

DUO talkas: talkojiet divatā. Ja esat vienas mājsaimniecības pārstāvji, tad talkojiet droši kopā, ja esat draugi vai paziņas, ievērojiet vismaz divu metru distanci;

ĢIMENES talkas: talkojiet visa ģimene kopā, bet ievērojiet, ka jums jābūt vienas mājsaimniecības pārstāvjiem. 

Vita Jaunzeme, Lielās Talkas vadītāja: “Esmu gandarīta, ka neskatoties uz sarežģītajiem apstākļiem, mēs tomēr esam spējuši turpināt gadiem ilgo tradīciju un arī šogad aicinām cilvēkus uz Lielo Talku. Uzsvars tomēr tiek likts uz individuālajām talkām, lai cilvēki varētu justies droši, neapdraudētu ne sevi, ne citus. Mūsu pienākums ir būt veseliem, pietiekami daudz laika pavadīt svaigā gaisā, kā arī saglabāt Latviju tīru un zaļu nākamajām paaudzēm. Būsim piesardzīgi un atbildīgi, bet nezaudēsim optimismu. 16.maijā Lielā Talka notiks, ievērojot tā brīža piesardzības apstākļus, ja tādi uz talkas brīdi joprojām būs aktuāli. Bet gatavojamies arī talkot kopā ar visu pasauli š.g.19.septembrī Pasaules talkā!”

Tas, ka lielākoties cilvēki talkos pa pāriem ar ģimeni vai individuāli, nozīmē arī vairāk individuālo talkas vietu pieteikumu. Tāpēc visus talkotājus aicinām atzīmēt savas talkošanas vietas interaktīvajā kartē, kuru atradīsiet Lielās Talkas mājas lapā https://talkas.lv/pieteikt-talku/, kurā šogad ir notikušas izmaiņas:

  • labiekārtošanas talkas var pieteikt ikviens talkotājs, neatkarīgi, vai talkošanas notiek privātajā vai publiskajā sektorā. Tās var būt talkas, kuras notiek uz privātas zemes un kurām nav vajadzīgs saskaņojums ar pašvaldību, un kurās atkritumus, ja tādi ir radušies, aizved paši rīkotāji; 
  • uzkopšanas talkas ir tās, kuras notiek publiskās teritorijās un kurām ir nepieciešams pašvaldības saskaņojums, lai saņemtu bezmaksas maisus un kurās tiek nodrošināta savākto atkritumu izvešana.

Līdz ar labiekārtošanas vai uzkopšanas talkas vietas atzīmēšanu kartē, cilvēks saņems pieeju savam talkas profilam, kas ļaus dalīties ar informāciju par konkrēto talkošanas vietu sociālajos tīklos. Tas arī koordinatoriem ļaus labāk komunicēt talkošanas vietas, kā arī apzināt potenciālo talkotāju skaitu tajās.

Savukārt, ja 16. maijā joprojām būs jāievēro visi valstī pašreiz noteiktie, vai jebkādi citi piesardzības pasākumi – ievērosim tos. Cilvēkiem, kuri izvēlēsies talkot, būs iespējams pieteikties bezmaksas talkas atkritumu maisu saņemšanai savā pašvaldībā, tur informēs arī par atkritumu savākšanas vietām un iespējām. Tāpat kā pagājušajā gadā, būs pieejami divu krāsu atkritumu maisi – balti un zili. Zilie maisi ir paredzēti visa veida plastmasas atkritumiem, kur vēlāk nonāks otrreizējā pārstrādē, bet baltie maisi – pārējiem atkritumiem.

Esiet veseli, uzturiet možu garu, rūpējieties par sevi un saviem tuvākajiem, kā arī rīkojieties atbildīgi pret līdzcilvēkiem. 

Uz tikšanos visā Latvijā 16. maijā un uz tikšanos 19. septembrī Latvijā un visā pasaulē!

Informatīvi atbalsta Dieviete.lv

Autors:  www.talkas.lv 

27.04.2020.

 

TAVS KOMENTĀRS

Please enter your comment!
Please enter your name here

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.