Protams, vieglāk ir pateikt, ka tie cilvēki, kas regulāri uzņem selfijus, ir iedomīgi un ar savu izskatu apmāti. Taču neliels pētījums ir pierādījis to, ka selfiju uzņemšana it nemaz neiet roku rokā ar pārmērīgu patmīlību.
Pētījuma vadītāji lūdza 46 cilvēkiem (75% no tiem bija sievietes) izlasīt 50 dažādus apgalvojumus un atbildēt – piekrītu, nepiekrītu, neitrāli. Visi apgalvojumi sākās ar frāzi „Es uzņemu un dalos ar selfijiem…”. Piemēram, „Es uzņemu un dalos ar selfijiem, jo vēlos atstāt iespaidu uz citiem cilvēkiem” vai „Es uzņemu un dalos ar selfijiem, lai citi redzētu daļiņu manas dzīves”.
Vēlāk pētījuma vadītāji lūdza dalībniekus novērtēt apgalvojumus (1-11), lai saprastu, cik ļoti viņi tos var attiecināt uz sevi. Pēc tam dalībnieki tika aicināti atbildēt uz papildus jautājumiem par šiem apgalvojumiem. Tieši atbildes uz jautājumiem pētījuma veidotājiem ļāva iedalīt visus dalībniekus trīs lielās grupās: komunikatori, publicisti un autobiogrāfi.
KOMUNIKATORI
Komunikatori ir tie cilvēki, kas pamatā selfijus uzņem tāpēc, lai varētu iesaistīties sava veida diskusijās. Pētījuma laikā šie „selfijotāji” izteicās, ka, uzņemot šāda veida fotogrāfijas, cilvēki vēlas parādīt (paziņot), kur atrodas, ko dara un ar ko ir kopā. Viņi tic, ka šis ir labs veids, kā socializēties interneta vidē.
PUBLICISTI
Līdzigi kā komunikatori, arī publicisti selfijus izmanto, lai parādītu notikumus, pasākumus un vietas. Taču atšķirība ir tajā, ka publicistiem primāri ir svarīgi pašiem bildē izskatīties labi. Ja viņi fotogrāfijā neizskatīsies maksimāli labi, visticamāk neviens to fotogrāfiju tā arī neieraudzīs. Viņiem ir svarīgi kontrolēt to, kas ir bildes centrā (tas ir, viņi paši), un tajā pašā laikā parādīt to, kas notiek apkārt. Jāpiemin, ka publicistiem arī nav svarīgi just, ka viņi ar kādu komunicē.
AUTOBIOGRĀFI
Autobiogrāfi selfijus izmanto kā veidu, kā iemūžināt savu dzīvesstāstu. Viņi pētījuma laikā biežāk piekrita apgalvojumiem par to, ka viņi uzņem selfijus, lai iegūtu vizuālas atmiņas sev. Viņu mērķis nav izrādīties citiem un tēlot, ka ir labāki un stilīgāki nekā patiesībā. Viņi vienkārši grib parādīt, kas viņi patiesībā ir.
Tekstu sagatavoja: Diāna Dieviete/ Avots: Foxnews.com