Vēlies uzlabot savas attiecības ar partneri? Šie padomi noderēs!

Neslinko

Kamēr mēneši un gadi iet uz priekšu, mēs mēdzam “saaugt” ar savām ērtajām treniņbiksēm, bet attiecībās kļūtam slinki. Zaudējam pacietību, maigumu, apdomu, izpratni un vispārējās pūles, kuras mēs reiz veltījām sava partnera iepriecināšanai. Pamēģini atcerēties jūsu attiecību pirmo gadu un pieraksti visas lietas, kuras darīji par prieku savam mīļotajam. Un sāc tās darīt atkal!

Runā

Atkal un atkal mēs pieņemam, ka mūsu partneri zina mūs tik labi, ka mums nemaz nav jāprasa, ko vēlamies. Kas notiek, kad mēs izdarām šo pieņēmumu? Mēs sākam cerēt, un tikpat ātri mūsu cerības tiek sagrautas. Šīs nepiepildītās cerības var likt mums apšaubīt attiecību potenciālu un saderību. Paturi prātā, ka “prasīt to, ko vēlies” attiecas uz visu – gan uz seksuālām, gan emocionālām vajadzībām.

Iedziļinies

Padomā par savu mīļoto un kas viņu patiešām aizrauj (gan fiziski, gan emocionāli). Mēs dažreiz aizraujamies ar to, ko mēs DOMĀJAM, ka viņš/viņa vēlas, tā vietā, lai patiesi mēģinātu izprast un pielāgotos tam, ko vēlas otra pusīte. Atceries: ja tas ir svarīgs tavam partnerim, bet tev tas neliekas sakarīgi – vienkārši izdari to.

Saglabā kaisli

Kas jūsu attiecībās varētu mainīties, ja jūs abi ar savu partneri veltīsiet apzinātas pūles, lai veicinātu uzvedību, ko otra pusīte atzīst par “seksīgu”, un ierobežotu to, kura rada tieši pretējas emocijas? Domā par to plašākā jēdzienā. “Seksīgums” noteikti var tikt attiecināts uz guļamistabas priekiem, bet tas arī apzīmē to, kas partnerī liekas aizraujošs ikdienas dzīvē. Vai tev liekas “seksīgi”, ja viņš vai viņa palīdz tev ar mājas darbiem? Vai tev tas liekas “neseksīgi”, ja viņš izmanto tualeti, atstājot durvis vaļā? Parunājiet par šīm lietām savās attiecības un padariet tās harmoniskākas!

Pieejiet radoši tam, kā pavadīsiet laiku kopā

Izlauzieties no “vakariņas un filma” rutīnas, un tu būsi pārsteigts, kā nelieli jauninājumi var patiesi atdzīvināt jūsu attiecības. Nav finanšu? Pameklē internetā “lētu randiņu idejas” un esi pārsteigts par to, cik daudz un dažādas iespējas paveras. Nevari atļauties auklīti? Pamēģini apmainīties ar bērna pieskatīšanas laikiem ar draugiem, kuriem ir bērni. Tas ir bezmaksas prieks un, ļoti iespējams, šī ideja viņiem liksies lieliska, jo tas viņiem dos iespēju arī savus bērnus atstāt pie tevis.

Tuvība

Ja vien neesat apņēmušies uzturēt aseksuālas attiecības, tad sekss, seksuāls kontakts un pieskaršanās (skūpstīšanās, roku turēšana, utt.) ir vitāli svarīgas romantisku attiecību sastāvdaļas. Biežums, protams, ir atkarīgs no tevis un ir svarīgi, lai jūs sākumā apspriestu savu izpratni par to. Pāri reti “ir noskaņojumā” tieši vienā un tajā pašā sekundē, bet tas nenozīmē, ka tev ir jāaptur viņa mēģinājumi. Atgādini sev, ka tu parasti “nokļūsti tur” jau pēc pirmajām minūtēm un ka jebkāda veida intīmas lietas veido starp jums saikni, kā arī uzlabo noskaņojumu un veselību. Paturi gan prātā, ka vienmēr nav jāsaka “jā”. Ja patiešām nav noskaņojuma, tad vislabākais būtu nogaidīt. Tikai pārliecinies, ka uzsāc vai piekrīti saprātīgā laika posmā pēc noraidīšanas.

Paņemiet “strīdu pārtraukumu”

Pirms tu esi sasniedzis punktu, no kura nevar atgriezties, un tu redzi, ka stresa līmenis sāk neizbēgami kāpt, viens vai jūs abi varat pieteikt pārtraukumu, lai varētu saglabāt vēsu prātu. Taču galvenais, lai jūs vienotos par konkrētu laiku, kad jūs pie šī temata atgriezīsieties (t.i pēc 10 minūtēm, plkst. 14 otrdienā, utml.), lai situāciju atrisinātu līdz galam.

Atrodi savas īstās emocijas

Lielākajā daļā nesaprašanos mēs komunicējam no “augšējā līmeņa”, kurš atbild par acīmredzamajām emocijām, kā, piemēram, dusmām, aizkaitinājumu un tamlīdzīgi. Vadīšanās no šī slāņa var radīt apjukumu, aizsardzības reakciju un vispārēji tas novērš uzmanību no galvenās problēmas. Sāc komunicēt no “apakšējā līmeņa” (emocijas, kuras patiesi vada tavu reakciju, kā, piemēram, vilšanās, atraidījums, vientulība, necieņa, utt).

Atklāta saziņa no šī emociju līmeņa uzreiz rada līdzjūtību un sapratni, jo ir jābūt godīgam, kā arī jāatklāj savas vājās vietas. Spriedze izzudīs, un jūs varat sākt meklēt risinājumus. Tikai pārliecinies, ka izmanto laipnu, neagresīvu sarunu, kad izpaud jūtas no šī “līmeņa”, kā, piemēram, saki “Mani sāpināja tas, ka…” tā vietā, lai teiktu “tu esi tāds kretīns”, utt.

Tiecies saprast nevis piekrist

Viegls koncepts, taču grūti īstenojams. Sarunas ātri vien var pārvērsties par strīdiem, ja mēs pārlieku tīksmināmies, dzirdot, ka mūsu partneris atzīst, ka mums ir taisnība, vai kad mēs cenšamies mainīt viņas/viņa viedokli. Izvēlies pieiet sarunai kā iespējai labāk izprast savas otras pusītes perspektīvu, nevis gaidīt, kad viņš padosies! No šīs perspektīvas, jums var veidoties interesants dialogs, un tas novērsīs potenciālos strīdus “bez iemesla”.

Atvainojies 

Visi saprot, ka atvainoties ir labi, bet tam ir jānāk no sirds. Sacīt “man žēl, ka tu tā jūties” vai “man žēl, ka tu to tā redzi” ir laika un elpas izniekošana. Pat ja tu neatzīsti, ka tava rīcība ir bijusi slikta, tu nekad nespēsi veiksmīgi apstrīdēt sajūtu vai emociju.

Pieņem, ka tavs dzīvesbiedrs jūtas sāpināts – un tikai tad tu spēsi izteikt īstu atvainošanos, kurai būs ietekme. Kad tu mīli savu partneri un sāpini viņu (ar nodomu vai bez), tu vienmēr vari sirsnīgi atvainoties par nodarītajām ciešanām, neatkarīgi no taviem pieņēmumiem par to, ko izdarīji vai neizdarīji.

 

Autors: Dieviete.lv

 

 
Ko Tu par to saki?

Komentē

Dieviete.lv,  noteikumi, ētikas kodekss, [email protected] 2018

+371 66 66 00 22  Valguma iela 31a, Rīga.

or

Log in with your credentials

Forgot your details?