Laika zagli

Latvijas iedzīvotāju ikdiena kļūst arvien steidzīgāka, tomēr bieži vien mēs paši, ieradumu spēka dzīti, rodam kavēkļus, kas zog mums laiku. 58% iedzīvotāju atzīst, ka viņiem lielāko nelietderīgi pavadītā laika daļu aizņem sērfošana internetā, datorspēles un sociālie tīkli; 33% “laiku nozog” TV skatīšanās, bet 28% – satiksmes sastrēgumi, kas paildzina ceļā uz darbu vai mājām iztērēto laiku.  Tā secināts Narvesen sadarbībā ar pētījumu kompāniju SKDS veiktajā aptaujā.

Savukārt 27% steidzīgo uzskata, ka lielākais laika zaglis ir arī maltītes gatavošanai nepieciešamais laiks. Maltītes gatavošana kā laika zaglis biežāk tiek minēts tieši sieviešu vidū. Maltītes pagatavošana vakariņām vai līdzi ņemšanai uz darbu var būt ļoti laikietilpīgs process, tāpēc arvien vairāk steidzīgie cilvēki izvēlas iegādāties maltītes līdzi ņemšanai. Tās vismaz dažas reizes nedēļā iegādājas teju 30% iedzīvotāju. Iegādāto līdzņemamo maltīšu pieaugums novērots arī Narvesen veikalu tīklā – pieprasījums pēc sviestmaizēm pēdējā gada laikā ir palielinājies pat par 50%. Arvien biežāk iedzīvotāji iegādājas arī gatavos salātus un svaigus augļus un dārzeņus, bet svaigi spiesto sulu apjoms ir audzis teju par 30%.

Kas traucē efektīvi plānot laiku?

“Vairāk nekā 90% mūsu darbību ir automātiski ieradumi,” stāsta personīgās meistarības treneris, Artūrs Zeltiņš, “tas nozīmē, ka mēs lielāko daļu savas dzīves patiesībā nekontrolējam. Mēs ļaujamies saviem paradumiem – kur domas un rīcība mūs aizved, tur arī esam. Cilvēki saka – “Man trūkst laika!” Tā ir ilūzija, kurā mēs dzīvojam. Patiesībā laika netrūkst, tas ir vienīgais resurss, kas visiem cilvēkiem ik dienas tiek izsniegts vienādi – 365 dienas gadā, 24 stundas diennaktī, 60 minūtes stundā. Ja mēs iztērējam vienu stundu laika zagļu aktivitātēm, mums tūlīt tiek iedota nākamā, kas var tikt izmantota lietderīgāk. Laiks ir tāds resurss, kuru mums iedot par brīvu – kamēr dzīvojam, mums to dod. Cilvēkiem netrūkst laika, bet gan ieradumi, kas ļautu dzīvi organizēt efektīvi. Labā ziņa – tos var uztrenēt!”

Prāts ir mūsu sabiedrotais cīņā ar laika zagļiem

Vispirms ir jāuztrenē savu prātu sadarboties ar tevi, nevis likt šķēršļus. Prāts mums būs sabiedrotais, ja mēs tam liksim darīt to, kas mums vajadzīgs. Piemēram – mēs varam katru dienu, dodoties uz darbu, domāt par to, kā mums nepatīk šie sastrēgumi. Ko tas dod? – Sabojātu garastāvokli sev un citiem! Tā vietā labāk sākt domāt – ko tad īsti es gribu? Darbu citā vietā, citā laikā? Dzīves vietu citā vietā? Varbūt mana vieta ir citur, nevis lielpilsētā? Tie ir lielie jautājumi, kas daudzus baida, tie liek uzņemties atbildību par savu dzīvi. Tāpēc zemāk minētie padomi vairāk derēs drosmīgajiem.

  1. Vispirms sākam ar to, ka saprotam, kas mūsu dzīvē ir patiešām svarīgs un vērtīgs. Kas ir tās vērtības, kas ir vissvarīgākās un dod piepildījuma sajūtu?
  2. Noformulējam konkrētus mērķus, kas šīs vērtības realizēs dzīvē.
  3. Atveram acis un ausis un sākam pamanīt veidus, kā tos īstenot. Meklējam nevis šķēršļus vai neizdošanās iemeslus, bet piemērus, kā to ir izdarījuši citi, un kā to varu izdarīt es.
  4. Parasti tikai šeit praktiskie laika plānošanas paņēmieni sāk reāli darboties, jo ir īstā motivācija.

“Konkrētus laika plānošanas knifus ir vērts apskatīt tad, kad ir radusies motivācija tos izmantot, ne agrāk. Tāpēc došu padomu – konstatējot savu laika zagli, uzdod sev jautājumu – “Ko es gribu tā vietā?” Izdomā tādu risinājumu, kas tev patiešām patīk, apraksti – kāda būs dzīve tad, kad tas būs īstenojies. Vislabāk ar konkrētiem piemēriem. Un tad izveido plānu – kā es to īstenošu maziem konkrētiem soļiem,” iesaka Artūrs.

Par Narvesen

Narvesen ir vadošais mazumtirdzniecības franšīzes tīkls, kas visā Latvijā nodrošina ērtu iespēju ātri atjaunot enerģiju un saņemt ikdienā visnepieciešamākās preces un pakalpojumus. 249 tirdzniecības vietās Narvesen piedāvā daudzveidīgu svaigu un garšīgu ēdienu klāstu, atspirdzinošus dzērienus un plašu jaunāko preses izdevumu izvēli. Franšīzes tīkls Latvijā darbojas no 1997. gada, un Narvesen uzņēmumos, ieskaitot franšīzes ņēmējus, strādā vairāk nekā 650 darbinieki.

Narvesen franšīzes darbību Latvijā pārrauga uzņēmums SIA Narvesen Baltija, kurš pieder norvēģu uzņēmumam Reitan Convenience. Narvesen ietilpst Reitan uzņēmumu grupā, kas pārstāvēta Ziemeļvalstīs un Baltijā ar tādiem zīmoliem kā Narvesen, Pressbyrån, R-kiosk un 7-Eleven.

 
Nav komentāru

Atstāt komentāru

Dieviete.lv,  noteikumi, ētikas kodekss, info@dieviete.lv 2020

+371 66 66 00 22  Valguma iela 31a, Rīga.

or

Log in with your credentials

Forgot your details?