7.2 C
Rīga
piektdien, 26 aprīlis, 2024

Dalīties vai nedalīties savās mantās ar citiem bērniem?

 

Dalīšanāss tiek uzskatīta par vienu no sociālajām prasmēm. It sevišķi, māsu un brāļu vidū. Bieži vien apkārtējie domā, ka dalīšanās ir laipnības iezīme. Taču, kas notiek, ja uz dalīšanos ar savām mantām  mēs paraugāmies no citas puses! Iespējams, ka lūgums bērniem dalīties ar citiem turpmāk pazudīs no iemācāmo lietu saraksta.

Iedomājieties situāciju: jūs tikko kā esat pabeiguši pusstundu garu iepirkšanos  veikalā. Iepirkuma ratiņi ir pilni ar rūpīgi izvēlētiem produktiem. Jūs grasāties turpināt iepirkšanos, kad pie jums pienāk kāds cits veikala apmeklētājs. Viņš laipni pasmaida un paziņo: „Jūs esat beidzis iepirkties! Tagad ir mana kārta!” Viņš paņem jūsu iepirkuma ratiņus un dodas prom. Drīz vien pie jums pienāk vēl kāds veikala apmeklētājs, uzsit uz pleca un saka: „Tu esi tāds malacis, ka dalies ar citiem!”

Pieaugušie mēdz piemirst, cik smieklīga mēdz būt doma par dalīšanos.

No bērniem tiek sagaidīta bezierunu dalīšanās, jo tas taču ir laipni. Tomēr paraugoties uz to no citas puses, var ieraudzīt dalīšanās nebūt ne laipno pusi. 

Šis, protams, paliek katra vecāka ziņā, ko un kā mācīt savām atvasēm. Ja piederat pie tiem, kas vēlas iemācīt dalīties, lūk, daži padomi, kā to izdarīt: 

  • Iemāciet savstarpēji sarunāties un rast kompromisu! Spēja paust savas vēlmes un sadarbošanās ar otru cilvēku, lai abas puses būtu ieguvējas, ir daudz labāk nekā dalīties tikai tāpēc, ka tas ir labi.

 

  • Iemāciet dalīties, rādot savu piemēru! Bērni mācās no tā, ko mēs darām, nevis no tā, ko mēs sakām. Dalieties ar citiem pieaugušajiem vai citiem bērniem. Dariet to no tīras sirds, nevis tāpēc, ka tā vajag. Stāstiet bērniem, kā dalīšanās ar citiem jums lika justies.

 

  • Nolieciet malā bērna iemīļotāko rotaļlietu! Reizēm bērniem ir kāda viena īpaša lieta, piemēram, mīļākā rotaļlieta. Ir saprotams, ka viņš nevēlas, ka citi bērni ar to spēlējas. Iespējams, pirms viesu ierašanās, šo vienīgo rotaļlietu var nolikt citiem neredzamā vietā. Protams, saskaņojot to ar mantas īpašnieku. Vai arī vedināt uz dalīšanos, radot interesi, piemēram, sakot: “Nez kā, tavs draugs spēlētos ar šo rotaļlietu!”

 

  • Runājiet par dalīšanos! Dariet to brīžos, kad bērns netiek piespiests dalīties ar kādu citu! Stāstiet, kas ir dalīšanās un kā tas liek justies citiem un sev pašam! Rādiet piemērus ikdienas ainiņās! 

 

Autors: Dieviete.lv

 

TAVS KOMENTĀRS

Please enter your comment!
Please enter your name here

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.