14.3 C
Rīga
otrdien, septembris 27, 2022

Pēc iespējas ātrāk izņemiet šos vārdus un frāzes no savas attiecību vārdnīcas

Dieviete.lv
 

Vai tiešām darbības runā skaļāk par vārdiem? Protams, rīcībai ir izšķiroša nozīme, un vārdi bez darbības bieži vien ir tukši solījumi. Bet, runājot par veselīgu un ilgtspējīgu attiecību uzturēšanu, tikpat svarīgs ir veids, kā jūs runājat ar savu partneri.

Sāciet ar šo piecu frāžu izņemšanu no sava vārdu krājuma.

1. “Tu vienmēr” vai “Tu nekad”

Ja kādam teiksiet, ka viņi “vienmēr” vai “nekad” kaut ko nedara, jūs nekad nenonāksit tur, kur vēlaties. Ja lietojat šādus ekstrēmus vārdus, tas, iespējams, izraisīs jūsu partnera aizsardzības reakciju un novirzīs uzmanību no aktuālās problēmas.

Aizstājiet to ar “Es mīlu, kad tu…” Piemērs. Tā vietā, lai pateiktu savam partnerim, ka viņš nekad neaicina jūs kopā doties ciemos pie draugiem, izvēlieties laiku, kad viņi jūs uzaicināja, un pastāstiet viņam, cik ļoti jums tas patika. Ikviens vēlas tikt uzslavēts, un cilvēks daudz vairāk darīs to, kas jūs sagādā laimīgu, nekā mazāk to, kas nedara. Ja jums patiešām šķiet, ka viņš nekad šīs lietas nedara, mēģiniet to formulēt šādi: “Man patiktu, ja tu…”

2. “Man žēl, ka tu tā jūties”

Pastāstīt savam partnerim, ka žēl, ka viņš tā jūtas, ir kā nepilnvērtīga atvainošanās. Ja vēlaties atvainoties, atvainojieties par to, par ko viņi ir dusmīgi, nevis par to, ka viņi jūtas sarūgtināti. 

Aizstājiet to ar “Piedod, ka es…” Šī vienkāršā atvainošanās uzņemas atbildību par to, par ko jūs patiesībā strīdaties, nevis padara to, kā jūsu partneris jūtas par diskusiju objektu.

Veidojot patiesu atvainošanos, tiek ņemtas vērā daudzas lietas, taču galvenais, kas jāpatur prātā, ir atbrīvot no tā ego. Pievērsiet uzmanību savam tonim un pārliecinieties, ka koncentrējaties uz dziļāku problēmu, nevis vienkārši atvainojieties, lai izbeigtu strīdu. 

3. “Man vienalga”

Ļoti svarīga ir iespēja paust savu viedokli un pastāstīt partnerim, kā jūtaties. Atvērtība attiecībās ir prasme, ko mēs laika gaitā varam attīstīt, un, jo atvērtāka būsi emocionāli pret partneri, jo veselīgākas būs attiecības.

4. “Atslābsti” vai “Nomierinies”

Vai vēlaties, lai jums liek atpūsties, kad esat par kaut ko sarūgtināts? Diez vai. Šī ir viena no tām frāzēm, kas ir tik ļoti iesakņojusies visās mūsu vārdnīcās. Ja jūsu partneris ir sarūgtināts, nepārsteidzieties ar secinājumu, ka viņš pārāk asi reaģē. 

Aizstāt to ar “Vai vari man paskaidrot, kāpēc tu tā jūties?” Dažreiz tas tiešām ir tik vienkārši. Labākais veids, kā risināt šo situāciju, ir saglabāt mieru un parādīt savam partnerim, ka vēlaties saprast, kā viņš jūtas.

5. “Tu nevari darīt to”

Ja jūsu partneris dara kaut ko tādu, ko jūs nevēlaties, lai viņš to darītu, vispirms padomājiet, kāpēc tas jūs traucē. Koncentrējieties uz saziņu, kā tas liek jums justies, nevis mēģiniet kontrolēt situāciju.

Tomēr katrām veselīgām attiecībām ir vajadzīgas robežas, un, ja jūsu partneris dara kaut ko tādu, kas jums nepatīk, ir svarīgi noteikt šīs robežas un to izrunāt. 

 

TAVS KOMENTĀRS

Please enter your comment!
Please enter your name here