Pie tā, ka jūties ļoti nogurusi, ne vienmēr ir vainojams miega trūkums. Iemesli var būt dažādi. Izpēti mūsu piedāvātos un noskaidro, kas tev atņem enerģiju.

TU ESI NOGURUSI…

…TIKAI PIRMS MĒNEŠREIZĒM VAI ARĪ TO PIRMAJĀS DIENĀS
Nogurumu pirms mēnešreizēm var radīt hormonālas izmaiņas – krītoties par laimes hormonu dēvētā serotonīna līmenim, tu sāc justies kūtra un depresīva. Vēl nogurumu var izraisīt arī sāpju spazmas, jo tās traucē miegu. Lieto pretsāpju līdzekli un nekādā gadījumā neizlaid sporta nodarbības – fiziski vingrinājumi vairo enerģiju un ceļ serotonīna līmeni.

… PIRMO STUNDU PĒC PUSDIENĀM
Šī ir tā sauktā “ogļhidrātu koma” – pusdienās apēstie balto miltu izstrādājumi un citi ar cieti bagāti produkti gremošanas traktā ātri pārvēršas cukurā, tādējādi krasi paaugstinot cukura līmeni asinīs. Īsu brīdi pēc ēšanas tu sajutīsi enerģijas pieplūdumu, taču jau pēc pusstundas vai stundas spēks sāks strauji mazināties. Tāpēc izvēlies ēdienu, kas to vairo, piemēram, vistu vai zivi ar dārzeņiem un pilngraudu maizi. Turklāt trīs pamatīgu ēdienreižu vietā labāk ieturi četras līdz sešas un ēd mazāk. Jo vairāk vienā reizē tu apēd, jo vairāk enerģijas nepieciešams ēdiena sagremošanai, un rezultātā tu jūties sagurusi.

… UN PIEDEVĀM TEV RAUSTĀS PLAKSTIŅŠ
Plakstiņa raustīšanās ir savāda, taču pavisam droša norāde, ka esi pamatīgā stresā. Tā vietā, lai mēģinātu mazināt nemieru, agrāk liekoties gulēt, pacenties atslābināties jau dienā, piemēram, ieslēdz iPod un paklausies mūziku, aizej uz jogas nodarbību vai pirms gulētiešanas relaksējies siltā putu vannā.

… JAU VAIRĀKAS NEDĒĻAS TEV IR SKUMJI, UN TU NEESI SAVĀ ĀDĀ

Pie tā varētu būt vainojama depresija. Tu jūties tā, it kā spēki un spēja koncentrēties būtu izsīkusi pavisam. Sajūta “esmu tik nogurusi, ka nespēju pat uzsmērēt sviestmaizi” var rasties arī tad, ja katru nakti septiņas, astoņas stundas guli ciešā miegā. Aizej pie ģimenes ārsta – viņš zinās, kā cīnieties ar depresiju.

…ŠĶIET, KA GALVĀ IR VATE. DARBĀ TU ESI JUCEKLĪGA UN AIZMĀRŠĪGA
Iespējams, tu esi miega badā. Ja vairākas naktis pēc kārtas neesi normāli gulējusi, smadzenes nespēj izstrādāt neirotransmiterus (ķīmiskas vielas, kas nodrošina nervu šūnu savstarpējo saziņu), un tāpēc zūd koncentrēšanās spēja. Tev nepieciešams septiņas, astoņas stundas ilgs, nepārtraukts miegs. Pēc četriem pēcpusdienā nelieto kofeīnu, bet pirms gulētiešanas izslēdz visas elektroierīces (klēpjdatoru, mobilo telefonu u.c.) un samazini guļamistabā temperatūru.

… KATRU DIENU NO ČETRIEM LĪDZ SEŠIEM PĒCPUSDIENĀ
Parasti vēlā pēcpusdienā enerģija uz pāris stundām sasniedz zemāko līmeni. Šī sajūta var pastiprināties, ja ēdīsi neveselīgas uzkodas vai, cenšoties sevi uzmundrināt, vienu pēc otras izdzersi vairākas krūzes kafijas. Tā vietā labāk izstaipies un vismaz uz 10 minūtēm izej svaigā gaisā, izdzer glāzi auksta ūdens vai apēd kaut ko proteīniem bagātu, piemēram, sauju riekstu vai sviestmaizi ar vistu un sieru.

 

 
0 Comments

Leave a reply

Dieviete.lv,  noteikumi, ētikas kodekss, info@dieviete.lv 2020

+371 66 66 00 22  Valguma iela 31a, Rīga.

or

Log in with your credentials

Forgot your details?