16 C
Rīga
piektdien, augusts 7, 2020

Ar sociālu eksperimentu sabiedrībā zināmas ētera personības uzsāks kampaņu “Stiprāks par diabētu”

 

Lai pievērstu lielāku sabiedrības uzmanību diabēta izplatībai Latvijā un vairotu līdzcilvēku sapratni un iejūtību pret tiem, kuriem ikdienā “jāsadzīvo” ar šo slimību, biedrība “Latvijas Diabēta centrs” 14. novembrī – Pasaules Diabēta dienā – uzsāks sociālu kampaņu “Stiprāks par diabētu”. Tā veidota kā sociāls eksperiments, kurā trīs sabiedrībā zināmas ētera personības – Kristīne Garklāva, Magnuss Eriņš un Edgars Bāliņš – savās ikdienas gaitās mēģinās “sadzīvot un mēroties spēkiem” ar Diabētu, kura lomā iejutīsies mūziķis, improvizācijas teātra aktieris Nauris Brikmanis.

Eksperimenta dalībniekiem būs iespēja izdzīvot un ar dažādu uzdevumu un pārbaudījumu palīdzību “uz savas ādas” izbaudīt diabēta pacientu ikdienu – situācijas, kad diabēts ir blakus nepārtraukti, liek par sevi manīt ik uz soļa, pārsteidz brīžos, kad tas tiek gaidīts vismazāk, ievērojami apgrūtinot jebkuru cilvēka darbību un rīcību un dažkārt pat radot ne vien neveiklus, bet arī veselībai un dzīvībai bīstamus momentus.   

Diabēts, kas tautā pazīstams arī kā “cukurslimība”, rodas, kad organismā ir pazemināts insulīna daudzums. Reģistrēto diabēta slimnieku skaits Latvijā nepilnos divdesmit gados ir trīskāršojies – saskaņā ar Slimību profilakses un kontroles centra datiem 2001. gadā Latvijā ar diabētu slimoja 29 492 cilvēki, savukārt 2017. gadā diabēts konstatēts jau 91 571 iedzīvotājam. Diemžēl liela daļa sabiedrības neizprot šīs slimības simptomus un gaitu, kā arī to, cik liela nozīme diabēta slimnieka ikdienas dzīves kvalitātes nodrošināšanā ir līdzcilvēku atbalstam, iejūtībai un spējai pareizi rīkoties kritiskās situācijās.

11.11.2018.

 

 

 

 

 

 

TAVS KOMENTĀRS

Please enter your name here
Please enter your comment!