27 C
Rīga
otrdien, 28 maijs, 2024

9 ēdieni svara zaudēšanai

 

Liegt sev baudīt garšīgas lietas tikai tāpēc, lai atbrīvotos no liekajiem kilogramiem, nav prāta darbs. Vēl jo vairāk tāpēc, ka tas nedarbojas. Labāk izvēlies šos sātīgos ēdienus: tie paātrina vielmaiņu un līdz ar to arī dedzina taukus.

1. Olas

Olas dzeltenumā esošais B12 vitamīns palīdz sadedzināt taukus. Šis ir ļoti sātīgs produkts, tāpēc īpaši daudz to arī neapēdīsi.

2. Zemesriekstu sviests

Krēmīgs vai ar gabaliņiem – tas ir bagāts ar magniju, kas palīdz šūnām efektīvāk izmantot enerģiju.

3. Avokado

Šis zaļais auglis satur “labos” taukus un L-karnitīnu – aminoskābi, kas spēj paātrināt vielmaiņu.

4. Fileja

Gaļa ir lielisks proteīnu avots. Turklāt tās sagremošanai tiek patērēts daudz kaloriju.

5. Siers

Piena produkti satur konjugēto linolskābi jeb CLA, kas palīdz ķermenim sadedzināt taukus. Izvēlies pikantus un krēmīgus sierus – tie arī labi garšos.

6. Gurķi

Vidēja izmēra gurķī ir tikai 7 kalorijas. Turklāt kraukšķīgā dārzeņa sagremošanai organismam nāksies patērēt diezgan daudz enerģijas.

7. Zaļā tēja

Satur ļoti daudz katehīna. Pētījumi liecina, ka šis antioksidants palīdz šķelt taukus. Turklāt tējā esošais kofeīns stimulē vielmaiņu.

8. Jogurts

Parastajā jogurtā ar zemu tauku saturu ir daudz probiotiķu – baktēriju, ka samazina absorbēto tauku daudzumu.

9. Kvinoja

Lai organisms sagremotu šīs proteīniem bagātās sēklas, tam jāpatērē ļoti daudz enerģijas. Un tas nozīmē – jāsadedzina daudz kaloriju.

 

AVOTI: Grāmatas The Active Calorie Diet (Rodale, 2011) autore, sertificēta dietoloģe Leslija Bonsi; grāmatas The Flexitarian Diet (McGraw-Hill, 2010) autore, sertificēta dietoloģe Dona Džeksone Blatnere; grāmatas The Small Change Diet (Pocket Books, 2011) autore, sertificēta dietoloģe Kerija Gansa.

Teksts: Brittany Talarico.

 

TAVS KOMENTĀRS

Please enter your comment!
Please enter your name here

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.