7.6 C
Rīga
svētdien, 17 novembris, 2024

Vai tev tur jābūt? LinkedIn

 

Ja tu e-pastā saņem ziņu no drauga vai kolēģa − Invitation to connect on LinkedIn, tad zini – viņš ir atsūtījis ielūgumu pievienoties savam profesionālo kontaktu lokam sociālajā tīklā LinkedIn. Visdrīzāk tev jau ir profils tādos sociālajos tīklos kā draugiem.lv, Twitter, Facebook, un tu tajos pavadi diezgan daudz laika, tāpēc jautājums – vai man jābūt arī LinkedIn? – ir tikai loģisks.

 

Atšķirībā no citiem sociālajiem tīkliem LinkedIn paredzēts profesionālo kontaktu veidošanai un ļauj potenciālajiem darba devējiem ērti un operatīvi noskaidrot tavu izglītību, darba pieredzi un prasmes.

Pareizs pirmais iespaids

Vai esi domājusi, kas mūsdienās veido pirmo iespaidu par cilvēku? Atbilde: informācija, kas parādās Google meklētājā! Labā ziņa ir tā, ka tu to vari ietekmēt. Ja būsi izveidojusi LinkedIn profilu, visbiežāk meklētāja rezultātos tieši tas parādīsies pirmais un ļaus darba devējam gūt par tevi pareizo iespaidu. “Man pašam LinkedIn profils ir izveidots jau sen, bet visas tā piedāvātās iespējas nemaz neizmantoju, jo galvenokārt tas tomēr paredzēts dažādu jomu augsta līmeņa profesionāļiem. Vai tev tur ir jābūt? Uzdod sev pāris jautājumus: ar ko tu nodarbojies, vai vēlies sevi pārdot kādam potenciālam darba devējam un kāda līmeņa darbu tu meklē? Ja vēlies strādāt apkalpojošā sfērā – veikalā vai kafejnīcā – tad LinkedIn tīklā tev nav jābūt. Bet, ja esi savas jomas profesionāle, tad LinkedIn profils tev var noderēt,” skaidro IT profesionālis un blogeris Kristaps Skutelis. LinkedIn viņš pielīdzina mūsdienīgam CV ar sociālu piešprici, tomēr stāsta, ka tajā nevajadzētu vienkārši pārkopēt visu CV informāciju. Portāls drīzāks paredzēts tam, lai tavā profilā ieskatījies cilvēks uzreiz saprastu, ar ko viņam ir darīšana.

Tevi var “nomedīt”

Pasaulē šo profesionālo kontaktu tīklu izmanto ap 120 miljoniem cilvēku, bet Latvijā lietotāju skaits varētu būt ap 30 tūkstošiem – lēš K. Skutelis. “Jārēķinās, ka LinkedIn izmanto tā saucamie hedhanteri – aģenti, kas “medī” jeb pārvilina labākos uzņēmumu darbiniekus. Lai arī neesmu aktīvs portāla lietotājs, man jau bijuši vairāki uzaicinājumi uz darba pārrunām,” atzīst Kristaps.

Darbs ir vajadzīgs ikvienam, un tā meklēšanā ir prātīgi izmantot visas bezmaksas iespējas. Parādi, ka vari būt noderīga: padari profilu interesantu, piedaloties grupu diskusijās, un, iespējams, tu kļūsi par hedhanteru medījumu.

Kā izveidot pievilcīgu LinkedIn profilu?

1. Bilde

Tai jābūt pieklājīgai, vēlams – formālai. Atceries, ka tavu foto aplūkos potenciālie darba devēji, tāpēc – jo profesionālāk izskatīsies, jo labāk.

1. Apraksts

Zem bildes atrodas ļoti būtiska sadaļa: apraksts jeb summary – tajā pāris teikumos ieraksti, kas tu esi un ko proti. Aprakstu veido īsu, bet interesantu.

3. Prasmes

Bez profesionālajām zināšanām tev noteikti ir vēl kādas prasmes, piemēram, grāmatvedībā, reklāmā vai fotogrāfēšanā. Neaprobežojies ar vienu – tu vari minēt pat 50.

4. Rekomendācijas

Saņemt rekomendāciju no esošajiem vai iepriekšējiem darba devējiem nav viegli, taču tas var izrādīties ļoti liels pluss, tāpēc nekautrējies viņiem to pajautāt.

5. Kontakti

Savam biznesa kontaktu tīklam vari aicināt pievienoties jebkuru, tomēr prātīgāk būtu to veidot no cilvēkiem, ar kuriem tiešām esi pazīstama vai arī strādājusi kopā. Kad tavu profilu apskatīs potenciālais darba devējs, viņš redzēs, caur kādiem cilvēkiem ir saistīts ar tevi, un var pajautāt viņiem rekomendāciju.

6. Grupas

Iesaisties grupā, kas atspoguļo tavu profesionālo nodarbošanos. Ja būsi aktīva tās biedre, dalīsies pieredzē un izteiksi viedokļus par nozares aktualitātēm, tevi noteikti pamanīs.

 

Nordea bankas personāla vadības departamenta vadītāja Helma Purvinska:

“LinkedIn mēs izmantojam, lai iegūtu papildu informāciju par kandidātiem, kuri pieteikušies darbam Nordea. Ja pretendents ir publicējis iepriekšējo darba devēju atsauksmes vai rekomendācijas, tas noteikti varētu būt arguments, lai mēs viņu uzaicinātu uz interviju.”

 

 Teksts: Agnese Vanaga.

 

TAVS KOMENTĀRS

Please enter your comment!
Please enter your name here

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.